Opona drutowa czy zwijana

Czym różni się opona rowerowa drutowa od zwijanej? Różnica tkwi w rancie opony – stalowym drucie, w pierwszym przypadku i kewlarowych włóknach w przypadku drugim. Główną zaletą opon zwijanych, jest ich niższa waga w stosunku do drucianych braci. Dodatkowo tego typu opony, daje się bez przeszkód zwinąć – co daje możliwość łatwego zabrania jej, na przykład jako zapasową oponę, na długi rowerowy wyjazd rowerowy. Plusem jest również brak ryzyka odkształcenia rantu, które występuje przy oponie z drutem. Czasem modele zwijane danego producenta są również wykonane z lepszej jakości gumy, mają gęstszy oplot, co sprawia, że są bardziej odporne na przebicie, jednak wiele zależy od konkretnego modelu opony.

Rodzaje opon rowerowych

Opona zwijana po zwinięciu


Są dwa minusy opon zwijanych:
cena (30-50% wyższa od drucianych odpowiedników) oraz większa wrażliwość na za niskie ciśnienie w oponie, ale osoby regularnie sprawdzające ciśnienie w oponach nie mają się czego obawiać :)

Czy warto? Jeżeli stawiasz na niską masę roweru, to zwijana opona jest jednym z punktów obowiązkowych. Jeżeli wybierasz się na daleką wyprawę w bezludne miejsca, to taka opona może uratować Ci życie, ponieważ zabranie ze sobą opony z drutem może być bardzo trudne. Zapakowanie jej do sakw rowerowych praktycznie oznacza jej zniszczenie. A jazda z oponą dyndającą gdzieś z tyłu roweru, z pewnością nie należy do najwygodniejszych. Jeżeli jeździsz rekreacyjnie – to lepiej kup oponę drutową, a zaoszczędzone pieniądze wydaj na jakąś inną część rowerową.

Rozwieję jeszcze pewien rowerowy mit, który niektórzy powtarzają. Drut i kewlar odnoszą się jedynie do rantu opony, nie określa on czy sama opona jest czymś wzmocniona lub wykonana z jakichś materiałów.

Spodobał Ci się ten wpis?

Zapisz się na newsletter, otrzymasz informacje o nowych rowerowych artykułach.

Otrzymasz również e-book "10 sprytnych rowerowych porad".

 
 

  • Anonymous

    Dzięki za poradę